Bellen met mantelzorgers

Jaarlijks bellen we vanuit Mantelzorgcentrum Nunspeet alle mantelzorgers die bij ons ingeschreven staan op. We vragen hoe het met hen gaat, of hun situatie nog hetzelfde is en of hun gegevens eventueel aangepast moeten worden. Mocht uit het contactmoment blijken dat de mantelzorger behoefte heeft aan ondersteuning, dan wordt deze vraag gelijk doorgezet naar en opgepakt door een van onze mantelzorgconsulenten. We vinden het belangrijk om de stap om eventuele ondersteuning of hulp te vragen zo laagdrempelig mogelijk te houden. En dit jaarlijkse contact draagt daaraan bij.

Voor het bellen van de mantelzorgers zoeken we vrijwilligers die regelmatig (de meesten doen dit wekelijks) 1 tot 1,5 uur een aantal mantelzorgers willen bellen. Dit kan in Het Venster, maar het kan ook thuis met een tablet van Het Venster.

Voor deze vrijwilligersfunctie vragen we:

  • Geheimhoudingsplicht;
  • Goede gespreksvaardigheden (kunnen luisteren en doorvragen);
  • Enige vaardigheid met ons digitale systeem.

Vind jij het mooi om met mantelzorgers in gesprek te zijn en hen kortdurend een luisterend oor te bieden? En kun je je vinden in bovenstaande punten? Neem dan contact op met ons via info@mantelzorg-nunspeet.nl voor meer informatie of om een kennismakingsgesprek te plannen.

Artboard facebook google+ instagram linkedin maps pinterest twitter vimeo youtube world